Серпень 18, 2018

Кілька слів про створення «Громадської ради» при МінТОТ, про моє ставлення до цих установ взагалі і про примітивні маніпуляції в подачі інформації

ОСОБИСТЕ СТАВЛЕННЯ

Свого часу мені часто задавали питання: як вам вдалось створити таку потужну волонтерську організацію «Народний тил»? Відповідь завжди була одна:


– Коли до мене приходила людина і починала: вам потрібно зробити те, ви маєте зробити інше… Ця людина миттєво посилалась за відомою адресою. Якщо людина починала розмову: я хочу робити перше-друге, допоможіть мені – така людина ставала членом нашої команди.
Саме так формувались окремі напрямки і проекти: автомобілі, зв‘язок, медична допомога, школа безпілотників, снайпінг і багато чого іншого.

В 2014-2015 роках в які тільки «ради» мене не намагались втягнути, при яких тільки міністерствах і установах. Я завжди відмовлявся.
Саме тому, я вважав і вважаю, що сама інституція «громадських рад» – азаровська маніпуляція гри в демократію. В тих міністерствах, в яких передбачена бюджетна «підтримка» громадських організацій, діяльність цих рад полягала в розподілі між «своїми» цих самих коштів. Там, де така підтримка не передбачалась – ніякої роботи не відбувалось взагалі.

Що таке «громадські ради»? «Консультативно-дорадчий орган», який, по-перше, не має ніяких повноважень; по-друге – не несе НІЯКОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ за свої дії. Ніякої!

Я народився і виріс в «Стране Советов». В 80-ті був популярний анекдот:

– Можно ли поиметь блондинку на Красной площади?

– Нет! ЗАСОВЕТУЮТ!

Вже тоді розуміли і висміювали повальну безвідповідальну любов до «советов». Але, як людина законослухняна, на вимогу Закону, я підписав Наказ про створення відповідної Громадської ради при МінТОТ і дуже сподіваюсь, що цей орган почне не з «вам треба зробити», а з «ми хочемо зробити».

Особисто хочу висловити своє ставлення до ГО з «периферії» (не люблю цього слова). Ще займаючись волонтерською діяльністю, я багато спілкувався з колегами з інших міст і містечок і чудово розумів, що неможливо порівнювати потенціал Києва і сотень маленьких міст і містечок: і фінансова, і медійна, і адміністративна складові – неспівставні! Тому, ми дуже часто і з охотою надавали допомогу тим волонтерам, які мешкали поза столиці. До нас звертались з Дніпра, Одеси, Харкова, Краматорська, Луцька, Львова, Франківська… А назв містечок і селищ я й не згадаю.

Отже, коли ініціативна група почала працювати над організацією установчих зборів, я висловив побажання залучити якомога більше організацій не з Києва, а з інших міст. Вважаю такий підхід вірним!

МАНІПУЛЯЦІЯ І ФАКТИ

Деякі ЗМІ, під час висвітлювання процесу створення ГромРади, подавали таку інформацію:

1. «Біля 10 організацій покинули збори».

Факт: вісім (!) організацій з сорока однієї (41 !!!) дійсно покинули збори, висловлюючи свою незгоду з рішеннями БІЛЬШОСТІ.

2. «Громадськість закликала на визнавати створену ГромРаду».

Факт: ті 8 – це «громадськість», а 33 – це «недогромадськість»?!

3. «25 громадських організацій звернулись з відкритим листом…».

Факт перший: двадцять п‘ять з кількох сотень.

Факт другий: серед тих, хто підписав цей лист лише ті самі 8 брали участь в зборах і висловлювали бажання потрапити до ГромРади.

4. «Підрахунок голосів відбувався непрозоро в закритому режимі».

Факт: ПЕРЕД початком виборів питання щодо підрахунку голосів було поставлено на голосування і ОДНОГОЛОСНО було прийняте рішеня про публічний підрахунок, про що свідчать відеозаписи. Підрахунок відбувався в присутності всіх учасників зборів.

5. В ефірі, який ви маєте можливість передивитись, жінка, яка «залишила збори» змогла, на запитання ведучої, навести два аргументи

ПРОТИ:

– Мнєніє пана Туки відрізняється від мнєнія Міністерства.

Хто-небудь може мені пояснити, що таке «мнєніє міністерства»? І, яким чином це «мнєніє» може відрізнятись від «мнєнія» заступника міністра, якщо, згідно Закону, виключно Міністр і його Заступники і формують ПОЛІТИКУ (а нє мнєніє) міністерств.

– Міністерство стало більш закритим. Так, в 2015-му (!) році Міністр Черниш відмовився приймати участь в панельній дискусії, пославшись на те, що він ЛИШЕ ТРЕТІЙ ДЕНЬ НА ПОСАДІ. Це викликає сумнів в спроможності міністерства. Ну, то таке… Якщо хтось шанує сюр та сумбур – вам є що проаналізувати.

В 2015-му році… Зараз – 2018!

Третій день на посаді… і це викликає сумніви в спроможності.

6. «До створеної громадської ради увійшли нікому невідомі організації».

Факт: увійшли організації різні, як відомі, так і невідомі. Тільки, ці «невідомі» з інших міст відрізняються від «відомих київських» лише доступом до ЗМІ і, головне, – до грантів! І я не збираюсь приховувати того, що хочу зруйнувати монополію 3-4 київських грантожерів на медійність і отримання донорської допомоги. Я маю бажання зруйнувату ситуацію, коли київські ГО отримують кошти, а ГО з периферії використовують як «робочу силу». Я маю бажання звернути увагу донорів і на ті ГО, які виживають в інших містах і містечках! І я це обов‘язково зроблю, якби не істерили «київські монополісти» і їхня депутатська «криша».

Наостанок ще раз висловлюю сподівання, що разом з новоствореною ГромРадою нам вдасться більше ЗРОБИТИ, а не більше ПРОГОВОРИТИ.